تبلیغات
راز بهتر زیستن و بهتر زندگی کردن - بازاریابی با ایمیل چیست؟
راز بهتر زیستن و بهتر زندگی کردن
بیا لبخند بزنیم بدون انتظار هیچ پاسخی از دنیا . . .

بازدید : مرتبه
تاریخ : جمعه 3 مرداد 1393
تجارت و درآمد | بازاریابی با ایمیل چیست بازاریابی با ایمیل شامل همه شکل های بازاریابی که به ایمیل مرتبط هستند، می باشد. هر ایمیل مجزایی که می فرستید، قسمتی از بازاریابی شما با ایمیل می باشد. آن ایمیل می تواند یک نامه فروش، یک روزنامه، یک پیام پشتیبانی یا حتی یک سوال باشد. مادامی که در رابطه با کارتان با مردم در تماس باشید در واقع کارتان را ارائه می دهید و این همان بازاریابی می باشد.

چند جنبه وجود دارد که بازاریابی با ایمیل را یک ابزار با کارآمدی بالا می سازد. بازاریابی با ایمیل یک فناوری ارسال (Push Technology) است. بجای آنکه منتظر بمانید تا مشتریان تان سایت شما را از یک فهرست یا یک موتور جستجوگر پیدا کنند، خودتان پیغام تان را برای آن ها ارسال می کنید. در واقع شما خودتان زمان و محتوای پیغام تان را تعیین می کنید.

ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور (Telemarketing) است و بنابراین سرعت پاسخگویی و بازگشت سرمایه فروش شما را افزایش می دهد. مثلا می توانید ایمیل مستقیمی را بفرستید و بعد آنرا از طریق ایمیل یک هفته بعد دنبال کنید. یا می توانید آدرس ایمیل آن ها را برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آن ها به یک پاسخ دهنده اتوماتیاک درخواست کنید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ عبارت است از ارسال ایمیل با سرعت بالا به میلیون ها نفر در سطح کشور جهت معرفی خدمات و یا محصولات خودتان و یا جلب بازدید کننده برای سایت یا وبلاگتان. ایمیل مارکتینک بازاریابی به صورت مستقیم است بگونه ای که یک پیام، به گروهی از مشتریان بالقوه یا بالفعل شما ارسال می گردد. اگر شما تازه کار هستید، می توانید با گنجاندن تبلیغات خود در ایمیل شرکت های معتبر کسب اعتبار کنید و جذب مشتری داشته باشید. و اگر تازه کار نیستید و برای خودتان کسب و کاری بهم زده اید می توانید با گنجاندن تبلیغات کسب و کارهای کوچک در ایمیل های خود کسب درآمد داشته باشید. با استفاده از ایمیل مارکتینگ بصورت مستمر با مشتریان خود در ارتباط هستید.


بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی یک سیاست بازاریابی است که مردم را به بازگو کردن پیام بازاریابی شما به دیگران، برمی انگیزد. این امر می تواند باعث جلب توجه بسیار زیادی به خدماتی که ارایه می کنید و یا محصولاتی که تولید می کنید، باشد. یک جلب توجهی تصاعدی!

بازاریابی ویروسی به مردم این امکان را می دهد تا از محصولات و سرویس های شما بصورت رایگان استفاده کنند. این امکان در جهت چند برابر کردن و سرعت بخشیدن به فروش شما در اینترنت بسیار موثر خواهد بود. ایده پنهان در بازاریابی ویروسی این است که شما تبلیغ خود را به همراه جایزه ای در اختیار دیگران برای استفاده یا هدیه آن به دیگران، قرار می دهید.

اگر شما به 100 نفر EMail بفرستید و فقط 25 درصد از آن افراد صرفاً به یک نفر از دوستان خود پیام شما را منتقل کنند، شما براحتی پیام خود را به 25 نفر دیگر رسانده اید. 25 نفری که ممکن بود هیچ وقت پیام شما را دریافت نکنند. شما با استفاده از بازاریابی ویروسی مشتریان بیشتری جلب خواهید کرد.


بازاریابی عصبی

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که در موقع خرید و در آخرین لحظات، تصمیم خود را عوض کرده ایم. شاید یادآوری یک خاطره، یا شاید هم یک حرف کوچک از طرف فروشنده تصمیم ما را به طور کل عوض کرده است؟! بسیاری از اوقات هم شده که علی رغم اینکه خودمان می دانیم به چه چیزی احتیاج داریم اما کاملاً متفاوت آن را برای فروشنده شرح می دهیم.

اگر قبول کنیم که هر کدام از ما در موقع خرید دست به یک عمل از نوع تصمیم گیری میزنیم، پس در هر خرید، ما یک فعالیت ذهنی پیچیده انجام می دهیم. فعالیتی که به شدت درگیر مسائل روانی است. حال، متخصصان علوم عصبی به کمک بازاریابان آمده اند تا آن ها بتوانند ذهن مشتریان خود را بخوانند. آیا به زودی اجناسی در بازار ارائه خواهد شد که شما به هیچ وجه نمی توانید از خرید آن صرف نظر کنید؟!


بازاریابی عصبی نوید دهنده نوع جدیدی از بازاریابی است که کاملا ماهیت میان رشته ای دارد. جایی که علوم مدیریت، عصب شناسی، روانشناسی و شاید هم به نوعی هنر به هم پیوند می خورند تا به شرکت های ارایه دهنده خدمات و کالاها این امکان را بدهند که در بازار با رقابت تنگاتنگ امروز یک باکس محصول بیشتری بفروشند. تکنیک مورد نظر، همانا خواندن اذهان مشتریان است. اینکه آن ها چه می خواهند؟ چگونه فکر می کنند؟

ذهن مشتری را می توان به مثابه جعبه ای سیاه دانست که با درون داده هایی از قبیل تبلیغات، محیط اجتماعی و... بر بروندادهای خود که همان رفتار افراد هستند تأثیر گذارند. بازاریابی عصبی به منزله رویکری جدید است که در آن مغز مشتریان به دقت مورد ارزیابی قرار می گیرد تا کارکرد آن مشخص شده و چگونگی شکل گیری رفتارها شبیه سازی شود.

وقتی به مشتری قیمت را اعلام می کنیم باید بلافاصله آن را توجیه کنیم. اگر قیمت ما بیشتر از قیمت مرسوم است یا حتی کمتر است، توجیه قیمت باعث افزایش فروش می شود. توجیه قیمت حس خوبی در مشتری ایجاد می کند و همین حس می تواند احتمال خرید را افزایش دهد.

فرض کنید به یک عطر فروشی مراجعه می کنید و عطری را انتخاب می کنید، سپس فروشنده قیمتی را اعلام می کند که بیشتر از توقع شما است. او بلافاصله اضافه می کند: این عطر از اسانس خاصی گرفته شده که بسیار کمیاب است و مربوط به یک گیاه خاص است که سال ها به عنوان داروی گیاهی استفاده میشد و پادشاهان هزاران سال پیش برای داشتن حس آرامش از این گیاه استفاده می کردند. با اینکه این توضیحات دلیل منطقی مستحکمی برای قیمت بالای عطر ارائه نمی دهد، ولی احساس خوبی را ایجاد می کند که با خرید این عطر می توانیم خاص باشیم.




طبقه بندی: تجارت و درآمد، 
برچسب ها: ایمیل، خرید، بازار، فروش، مشتری، تبلیغات، کسب و کار،
ارسال توسط علی حریرساز
آرشیو مطالب
نظر سنجی
آیا شما مطالب روانشناسی را در زندگی خود به کار میبرید؟






صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی